Ľubomír Hudačko Rôzne

Z ich úst znela kritika: Odvolaní členovia predstavenstva Technických služieb zvážia právne kroky!

Povedali, čo si o tom myslia. Bývalí členovia predstavenstva Technických služieb mesta Prešov i samotný odvolaný výkonný riaditeľ Jozef Višňovský prezentovali hospodárske výsledky spoločnosti od roku 2011 až po súčasnosť. Nevyhli sa ani téme svojho nedávneho odvolania.

Ilustračný obrázok k článku Z ich úst znela kritika: Odvolaní členovia predstavenstva Technických služieb zvážia právne kroky!

Bývalí členovia uviedli, že spôsob ich odvolania považujú za viac ako neštandardný, keďže funkčné obdobie predstavenstva malo byť podľa nich do októbra tohto roka a nikto s nimi túto zmenu nekomunikoval.

Ako prišlo k odvolaniu ho zaskočilo

Podľa bývalého predsedu predstavenstva Petra Kleina na voľbu nového predstavenstva vedenie mesta ako jediný akcionár nemalo dôvod, keďže od roku 2011 spoločnosť fungovala dobre, dokonca bola v zisku. Ako uviedol, odvolaní členovia sa poradia a zvážia ďalšie právne kroky.

„Každý rok za môjho pôsobenia sme skončili v zisku. Niekedy viac, niekedy menej. Posledný rok to bolo viac ako 15 000 eur pred zdanením. Zamerali sme sa však na to, aby sme zhodnotili majetok. Za toto obdobie jeho hodnota stúpla o 700 000 eur, čo je veľmi vysoká suma a dovolím si tvrdiť, že tieto rozhodnutia boli urobené v prospech spoločnosti i občanov mesta Prešov. Bol som pripravený na to, že príde odvolanie, no to, akým spôsobom prebiehalo, ma zaskočilo. Najmä preto, že počas prvého stretnutia nových členov predstavenstva sa ma nikto neopýtal na výkonnosť firmy a dosiahnuté výsledky. Namiesto toho som bol bez akýchkoľvek dôvodov odvolaný,“ uviedol bývalý riaditeľ TSmP Višňovský.

Pripravované trestné oznámenie

Svoje pôsobenie v spoločnosti označil za úspešné aj preto, že od roku 2012 boli zisky v mestských lesoch po rokoch straty v priemere viac ako 100 000 eur. Podľa nového predsedu predstavenstva Richarda Drutarovského však odvolanie Višňovského súvisí s pripravovaným podaním trestného oznámenia vo veciach, ktoré sa v TSmP dejú.

Keď sa v januári tohto roku stal členom predstavenstva, zistil podľa vlastných slov to, že sa vo firme pácha trestná činnosť. Aká, špecifikovať nechcel, pretože by podľa neho bolo zmarené vyšetrovanie. Taktiež nevedel povedať, kto podľa neho trestnú činnosť páchal, ani to, či súvisí s hospodárením v mestských lesoch. Povedal len to, že oznámenie bude podané na políciu dnes alebo v utorok 14.4.

„Vplyvom týchto udalostí sme odvolali riaditeľa, no bližšie to špecifikovať nemôžem. Dôvody jeho odvolania nesúviseli s hospodárením spoločnosti. Jozef Višňovský podľa mňa zlyhal ako výkonný riaditeľ, ale aj ako zamestnanec firmy,“ uviedol Drutarovský.

Primátorka: Výmena prebehla tak, ako má

Primátorka Andrea Turčanová sa dnes vyjadrila, že výmena predstavenstva prebehla ako má, rozhodlo o nej zastupiteľstvo 30. marca. Odvolanie predstavenstva sa podľa nej nikdy neviazalo na funkčné obdobie, ale na hlasovanie poslancov. Nové zastupiteľstvo totiž nemôže niesť zodpovednosť za ľudí, ktorí doteraz sedeli v predstavenstve, no po voľbách mnohí nie sú členmi zastupiteľstva.

Primátorka tiež dnes potvrdila, že od občanov a zamestnancov spoločnosti TSmP dostala petíciu proti odvolaniu Jozefa Višňovského a tú doručila predsedom poslaneckých klubov v mestskom parlamente. Nič viac vo veci urobiť nemohla, keďže o odvolaní riaditeľa nerozhoduje ona, ale predstavenstvo, ktorého členmi sú aj poslanci mestského parlamentu. Noví členovia predstavenstva TSmP boli zvolení na poslednom mestskom zastupiteľstve 30.3., ešte pred Veľkou nocou stihlo predstavenstvo aj zasadať a odvolať výkonného riaditeľa.

V súčasnosti spoločnosť dočasne vedie vedúci ekonomického oddelenia Peter Smutný. Na stránke TSmP visí oznam o výberovom konaní na miesto výkonného riaditeľa firmy. Uchádzači, ktorí majú vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa a aspoň päť rokov praxe v komunálnej oblasti alebo z riadenia obchodnej spoločnosti, majú svoje životopisy a ostatné doklady posielať na adresu TSmP do 17. apríla do 15.00.

Odvolávanie v Prešove tesne pred sviatkami: Šéf Technických služieb prišiel o flek!

Zdroj: TASR