Ilustračný obrázok k článku V Prešove budeme cestovať novými vozidlami: Jazdiť môžu aj mimo trolejového vedenia
Zdroj: Dopravný podnik Prešov

V Prešove budeme cestovať novými vozidlami: Jazdiť môžu aj mimo trolejového vedenia

S ich nasadením prešovský dopravca počíta napríklad na linkách 29, 32, 32A či 39. Vo výbave bude aj systém vonkajšej akustickej signalizácie pre nevidiacich.

Správy
Správy

V Prešove budeme cestovať novými vozidlami: Jazdiť môžu aj mimo trolejového vedenia

S ich nasadením prešovský dopravca počíta napríklad na linkách 29, 32, 32A či 39. Vo výbave bude aj systém vonkajšej akustickej signalizácie pre nevidiacich.

Ilustračný obrázok k článku V Prešove budeme cestovať novými vozidlami: Jazdiť môžu aj mimo trolejového vedenia
Zdroj: Dopravný podnik Prešov

Vozový park Dopravného podniku mesta Prešov (DPMP) sa rozšíri o šesť nových parciálnych trolejbusov. Ide o 18 metrov dlhé plne nízkopodlažné vozidlá vybavené trakčnými batériami, ktoré umožňujú jazdu aj mimo trolejového vedenia. Informoval o tom hovorca DPMP Vladimír Tomek s tým, že ďalšie štyri štandardné 12-metrové trolejbusy zakúpili ešte na jeseň minulého roka.

„Aktuálne došlo k potvrdeniu nákupu zvyšných šiestich kĺbových trolejbusov v rámci spoločného obstarávania,“ do­dal.

Linky 32 či 39

Hlavným cieľom projektu je zvýšenie atraktivity a konkurencieschop­nosti verejnej osobnej dopravy. Rozšírením vozidlového parku o nový druh trolejbusov dôjde podľa hovorcu k výraznému zvýšeniu komfortu cestujúcich, plynulosti prevádzky a prepravnej rýchlosti. Zníži sa tiež hlučnosť a negatívne vplyvy dopravy na životné prostredie.

„Tieto trolejbusy totiž budú obsluhovať vybrané linky MHD, na ktorých aktuálne premávajú dieselové autobusy. S ich nasadením rátame napríklad na linkách 29, 32, 32A či 39,“ doplnil Tomek s tým, že trolejbusy budú plne klimatizované a vybavené modernejším informačným a tarifným systémom.

Štandardom pri všetkých nových vozidlách sú USB nabíjačky pre mobilné telefóny, informačné LCD monitory či kamerový systém v interiéri.

„Prácu vodiča zlepší aj bezpečnostný kamerový systém, ktorý bude snímať priestor pred a za trolejbusom, či kamera na zberači trolejbusu. Dôkladný prehľad o obsadenosti jednotlivých spojov poskytnú údaje získané z automatických počítadiel cestujúcich, ktoré budú súčasťou výbavy vozidla,“ priblížil hovorca.

Mimo vedenia

Vo výbave tiež nebude chýbať systém vonkajšej akustickej signalizácie pre cestujúcich so zrakovým postihnutím.

Moderná elektrická výzbroj s rekuperáciou okrem toho ušetrí náklady na prevádzku a poskytne komfortnejší priebeh jazdy. Neoddeliteľnou súčasťou je trakčná batéria, ktorá trolejbusu garantuje dojazd minimálne 12 kilometrov mimo trolejového vedenia.

Tomek dodal, že šesť trolejbusov v zmysle kúpnej zmluvy dodajú najneskôr do 15 mesiacov od nadobudnutia účinnosti.

„Financovanie nákupu zabezpečí z 95 percent operačný program Integrovaná infraštruktúra, zvyšných päť percent pokryje DPMP z vlastných zdrojov. Celková hodnota zákazky je 3,65 milióna eur bez DPH, cena za jeden trolejbus je viac ako 608-tisíc eur,“ uzavrel hovorca.

Viac správ z Prešova a okolia:

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín