Internet otvára nové možnosti: Rozšírte svoj biznis za hranice Humenného a predávajte viac
Áno, tou cestou, ako začať predávať aj za hranicami mesta, je samozrejme internet. Nasledujúce riadky ale nebudú o tom, aké je to úžasné a jednoduché, ale o tom, kedy a komu sa to skutočne oplatí a v akých prípadoch cesta tadiaľto nevedie...

Predstavte si malý obchodík niekde v Humennom, ktorého cieľovou skupinou sú tak Humenčania a ľudia z okolia. Dnes ale žijeme v dobe internetu, ktorý búra akékoľvek hranice. Produkty, ktoré predajca ponúka v kamennej predajni, môže ponúkať aj prostredníctvom internetového obchodu nielen Humenčanom, ale rovno celému Slovensku.
Ako priam romanticky to znie… Má to však jeden veľký háčik. Náklady vynaložené na štart sú minimálne a internetový obchod je dnes dá sa povedať už za babku. DENNE tak na Slovensku vznikajú nové a nové e-shopy. Prečo by sa mal v tejto obrovskej konkurencii presadiť práve ten váš?
Nemal a ani sa pravdepodobne nepresadí a všetky peniaze, ale najmä čas a energia vyjdu nazmar. Ak chcete uspieť, potrebujete mať v prvom rade konkurenčnú výhodu a potom investovať do propagácie stránky.
5 bodov, ktoré vám môžu našepkať!
Možno sa budete čudovať, ale rozhodujúcou konkurenčnou výhodou nemusí byť vždy len cena. Mnohých kupujúcich môžu presvedčiť aj iné veci. Pozrite si tento PREHĽAD 5 bodov, ktorý vám našepká, či sa pustiť do online predaja alebo nie. Potrebujete spĺňať aspoň jeden z nich.
- Jedinečné produkty – predávate to, čo si človek len tak nevygoogli, predávate niečo originálne a inovatívne čomu veríte alebo predávate v oblasti ako je trebárs móda – tričká ponúkajú stovky až tisícky e-shopov, ale čo ak máte dobrého zahraničného dodávateľa, výborný vkus a nikto iný také pekné kúsky v ponuke nemá?
- Cena – viete poskytnúť nižšie ceny ako konkurencia na internete. Oproti prevádzke kamenného obchodu veľké výhody, neplatíte priestory ani predavačov. Ale čo veľkí zabehnutí online predajcovia, ktorí majú tieto výhody tiež a od dodávateľov nakupujú vo väčších množstvách, čo môže znamenať že aj za lepšie ceny a v cenovej vojne tak nemáte nárok…
- Rýchlosť dodania – viete tovar dodať skôr ako konkurencia. Vo väčšine prípadov je to podmienené skladovými zásobami, a preto tu majú výhodu opäť najmä veľkí hráči.
- Špecializácia – špecializujete sa na úzky okruh tovarov a predávate to, čo sami milujete a čomu sa perfektne rozumiete. Váš sortiment ide do hĺbky, nie šírky, a kupujúci nenájde požadovaný tovar hocikde.
- Odborné poradenstvo – súvisí vo veľkej miere s predošlým bodom, špecializáciou ste machrami v sortimente, ktorý predávate a zákazníkom viete poskytnúť poradenstvo, aké inde len tak nenájde.
Ak uvažujete nad e-shopom a nenašli ste sa ani v jednom z bodov, radšej z toho vycúvajte. Pre ostatných, čo sa v niektorom z bodov uvideli – máte šancu, ale zďaleka nie vyhraté.
Týmto článkom sme odštartovali seriál pre tunajších podnikateľov o e-commerce a e-marketingu, veríme že informácie budú nápomocné a poradia.
Autorom je online marketingová agentúra Marketing24. Ak uvažujete nad vlastným e-shopom alebo ho už máte no nejde to podľa predstáv a chcete zistiť dôvody alebo sa potrebuje poradiť s čímkoľvek iným v rámci online biznisu a reklamy a to bezplatne, využite tieto kontakty:
- info@marketing24.sk
- +421 905 744 834
- www.marketing24.sk
Foto: ilustračné