Mestskí poslanci schválili Technickým službám kúpu nových kosačiek za 370 000 eur
Kúpu nových kosačiek za viac ako 370 000 eur bez DPH pre Technické služby mesta Prešov aj kontokorentný úver schválil mestskí poslanci.
Okrem toho v stredu prešovskí mestskí poslanci schválili aj prijatie kontokorentného úveru vo výške 300 000 eur na vyrovnanie ich záväzkov.
Svoju žiadosť o úver TSMP zdôvodnili solventnosťou spoločnosti, ktorá sa zhoršila v dôsledku krízy spôsobenej pandémiou nového koronavírusu.
Môžu čerpať, nemusia
„Kontokorentný úver je doslova úver, ktorý môžete, ale nemusíte čerpať. Registrujeme určitú zhoršenú platobnú disciplínu našich odberateľov, preto slúži ako pomôcka, aby sme preklenuli čas, kým nezaplatia a obchod sa nedostane do normálnych koľají, pretože teraz je tá situácia taká, aká je,“ uviedol riaditeľ TSMP Milan Toth.
„Možnože tí, ktorí nám teraz neplatia, zaplatia a nebudeme čerpať nič. Je to len zábezpeka, poistka, budeme sa snažiť minimálne čerpať,“ skonštatoval Toth.
Poslanci odobrili aj kúpu siedmich traktorových kosačiek, nosiča kontajnerov, trojstranný sklápač na aviu a 12 kontajnerov.
Celý rozsah kosenia
„Máme časť techniky, ale nikdy sme nekosili v celom rozsahu. Teraz sme v štádiu, že podpisujeme s mestom zmluvu na celý rozsah kosenia, takže potrebujeme doplniť techniku. Ide v prvom rade o kosačky a techniku, ktorá je potrebná na prevoz odpadu z kosenia. Nemáme dostatočný počet kosačiek na také veľké plochy, aké mesto má,“ vysvetlil riaditeľ TSMP.
Mesto má podľa jeho slov aktuálne uzatvorenú zmluvu s iným dodávateľom a až po jej ukončení nastúpia oni. Predpokladá, že by to malo byť v júli.
TSMP zamestnávajú 115 ľudí, keďže kosenie je podľa Totha sezónna záležitosť, využijú flexibilné možnosti zamestnania a prijmú nejakých brigádnikov.
Kritika kosenia
„Samozrejme, časť máme svojich stálych zamestnancov. Budeme musieť efektívne kapacity vyskladať, aby sme fungovali čo najoptimálnejšie,“ doplnil Toth.
Problémy, ktoré sa v minulosti vyskytli v súvislosti s kosením a verejnosť ich kritizovala na sociálnych sieťach, boli podľa primátorky Andrey Turčanovej čiastočne spôsobené tým, že mesto malo vždy túto službu objednávanú komerčne.
„Máme za to, že ak nám to bude robiť naša firma, ktorá dostane zákazku od nás, bude to musieť byť cenovo výhodnejšie a v požadovanom termíne a kvalite, ktorú zadáme my ako mesto. Takže máme väčší dosah na mestskú firmu ako na partnera, ktorého len vysúťažíme a sme viazaní potom, povedzme, štyri roky nejakou zmluvou,“ dodala Turčanová.
Sledujte nás aj na Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z domova i zo sveta.