Aktualizované Správy

Západný obchvat Prešova bude tvoriť diaľnica D1: Priebeh výstavby na FOTOZÁBEROCH

Výstavba opäť pokročila. Diaľnica D1 bude tvoriť západný obchvat mesta Prešov. Pozrite si priebeh výstavby na fotozáberoch.

Ilustračný obrázok k článku Západný obchvat Prešova bude tvoriť diaľnica D1: Priebeh výstavby na FOTOZÁBEROCH
7
Galéria
Zdroj: Národná dialničná spoločnosť

Diaľnica D1 bude tvoriť západný obchvat mesta Prešov. Navrhovaná trasa diaľnice prechádza tunelom v celkovej dĺžke 2,2 km a na komunikačný systém je napojená v dvoch mimoúrovňových križovatkách.

Najvyššia úroveň

„Funkciou nového 7,87 km dlhého diaľničného úseku bude zabezpečenie bezpečného, kapacitného a rýchleho cestného napojenia s najvyššou úrovňou komfortu,“ informuje o stavbe Národná diaľničná spoločnosť. Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou.

A ďalší míľnik bol splnený v rámci výstavby tunela Prešov. Ako informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS), sekundárne ostenie tunela, ktoré predstavuje jeho finálnu železobetónovú úpravu, je ukončené. Dvojkilometrový tunel je súčasťou diaľničného obchvatu Prešova.

Aktuálne sa v tuneli realizujú práce na položení obrubníkov a štrbinových žľabov, počas jesene sa začne s betonážou vozovky v tuneli.

Pracuje vyše 600 ľudí

„Výstavbu tunela má pod palcom 135 pracovníkov, celkovo na stavbe diaľničného úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh pracuje denne vyše 600 ľudí,“ priblížila vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková.

Primárne ostenie bolo podľa diaľničiarov realizované ihneď po razení. Na výstuž sa nastriekal betón a takýmto spôsobom sa dočasne, na niekoľko týždňov, zabezpečila stabilita výrubu. Ako definitívna úprava sa buduje sekundárne ostenie. Spoločne s hydroizolačnou vložkou sa zaistí ochrana pred pôsobením vody po celú životnosť tunela.

„Vďaka rýchlejšiemu postupu razenia bolo možné začať práce na sekundárnom ostení s dvojmesačným predstihom,“ ozrejmila Žgravčáková.

Leto 2021

Tunel Prešov bude dlhý 2244 metrov, dvojrúrový s jednosmernou premávkou v každej rúre. Jeho súčasťou budú dva núdzové zálivy a osem priečnych prepojení. Navrhovaná rýchlosť v tuneli je 100 kilometrov za hodinu.

Diaľničiari podotkli, že okrem prác na tuneli Prešov napredujú aj práce na mostoch. Budujú sa podperné skruže mostoviek, betónujú sa nosné konštrukcie mostov a piliere. Zmluvné ukončenie výstavby D1 Prešov, západ – Prešov, juh je naplánované na leto 2021.

Funkciou 7,87 kilometra dlhého diaľničného úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh má byť zaistenie bezpečného, kapacitného a rýchleho cestného napojenia s najvyššou úrovňou komfortu. Ako dodala NDS, aktuálne celý objem dopravy prechádza po cestách mesta Prešov, čo so sebou prináša negatívne vplyvy na život obyvateľov aj životné prostredie.

A v obrazoch si pozrite zábery z výstavby z mája 2020.

Sledujte nás aj na Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z domova i zo sveta.

Obrazom: Výstavba D1 Prešov, západ - Prešov, juh
7
Galéria
Zdroj: Národná dialničná spoločnosť
Zdroj: Dnes24.sk/TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM