Tlačové správy

Wolt pomáha prevádzkam v čase pandémie. Zákazníci objavujú novinky a obľúbené lokálne podniky

O tom, ako pomáha Wolt v čase pandémie a o ďalších jeho víziách, sme sa porozprávali s generálnym riaditeľom Woltu na Slovensku Tomášom Beniakom.

Ilustračný obrázok k článku Wolt pomáha prevádzkam v čase pandémie. Zákazníci objavujú novinky a obľúbené lokálne podniky
Zdroj: Wolt

Wolt ponúka donášku jedla z rôznych reštaurácií vo viacerých mestách na Slovensku. Stačí navštíviť stránku Wolt.com, alebo si stiahnuť aplikáciu na iOS či Android, a o približne 30 minút zazvoní pri vašich dverách kuriér s objednaným jedlom. A to nie je všetko. Na bicykli či kolobežke vám kuriéri Wolt-u donesú aj kyticu pre priateľku či kvalitné víno na oslavu kamarátových narodenín.

O tom, ako pomáha Wolt v čase pandémie a o ďalších jeho víziách, sme sa porozprávali s generálnym riaditeľom Woltu na Slovensku Tomášom Beniakom (na fotografii dole).

V čase, keď boli kvôli pandemickým opatreniam zatvorené prevádzky a mohli fungovať iba donášky a predaj „cez okienko“, Wolt prišiel s plánom na záchranu lokálnych reštaurácií. V čom spočívala jeho pomoc?

Počas prvej aj druhej vlny bola situácia pre gastro prevádzky mimoriadne náročná. Sú to naši partneri a samozrejme sme vnímali, ako ťažké obdobie prežívajú. Veľmi sa tešíme, že sa stav konečne zlepšuje a verím, že mnohým z prevádzok sa podarí nadýchnuť.

Kvalitné a obojstranne prospešné partnerstvo s reštauráciami je aj pre nás kľúčové, preto sme aj v tejto krízovej situácii reagovali na protipandemické opatrenia cez tzv. balík pomoci, ktorý pomáhal prevádzkam maximálne v rámci našich možností.

V rámci tohto balíka sme znížili naše provízie za objednávky na osobné vyzdvihnutie až na 0 %. Reštaurácia vďaka tomu mohla využiť pre objednávanie našu platformu, našu zákaznícku podporu a neplatila za to žiadny poplatok. Znížili sme aj ceny doručenia a zaviedli možnosť prepitného pre reštaurácie, rovnako bez provízie.

Znížili sme aj výšku minimálnej objednávky a naopak, zvýšili odmeny pre zákazníkov, s cieľom sprístupniť svoju službu čo najväčšiemu počtu zákazníkov a zvýšiť tak počet objednávok na strane reštaurácií. Zároveň sme zaviedli možnosť bezkontaktného doručenia jedla, ktorá funguje dodnes.

Zdroj: Wolt

V čom konkrétne je pre reštaurácie výhodná spolupráca s donáškovou službou, ak by sme to porovnali s vlastnou dopravou a roznáškou?

Našou úlohou je v prvom rade dodať prvotriedny servis v oblasti doručenia. Všetky investície smerujú do rozvoja a neustáleho zlepšovania našich služieb, aplikácií, webu, marketingu a iných súčastí donáškovej služby. Prevádzkam poskytujeme predovšetkým čo najlepšiu skúsenosť s donáškou jedla pre zákazníkov. Pretože, ak by dostali jedlo neskoro, v zlom stave, ovplyvní to aj ich vzťah k samotnej reštaurácii.

Naša donáška je rýchla, zákazník si ju vie jednoducho sledovať v aplikácii, kde sa práve nachádza a koľko to bude trvať. Hlavným cieľom je, aby jedlo dostal zákazník vždy v čo najlepšej kvalite.

Reštaurácie s vlastnou donáškou si vedia často zabezpečiť podobnú kvalitu, ale tým, že máme širokú kuriérsku sieť v mestách, vieme doručiť omnoho väčší objem. Máme niektoré prevádzky, ktorým vieme denne rozviezť aj stovku objednávok. Zároveň vieme reštauráciám vďaka našim marketingovým aktivitám priniesť množstvo nových zákazníkov, ktorí vďaka nám objavujú novinky a obľúbené lokálne prevádzky.

Overuje si Wolt kvalitu prevádzok, s ktorými spolupracuje?

Samozrejme, navštívime každú prevádzku, záleží nám na tom, aby boli kvalitné. Overujeme, či ide o reštauráciu s dobrým menom, či je to lokálne obľúbená prevádzka, zisťujeme tipy od obyvateľov. Po každej donáške si pýtame od zákazníka spätnú väzbu na jedlo a donášku, v rámci toho sa pýtame na balenie, veľkosť porcie, vzhľad, čas dodania. Ak by sa vyskytli problémy, riešime ich okamžite. Takmer všetky reštaurácie sme navštívili osobne, ak sme nejaké z nich zameškali, tak len kvôli situácii v rámci pandémie.

Wolt už nie je iba o jedle, ale cez jeho aplikáciu sa dajú objednať aj kvety, knihy či kozmetika. Aký je záujem o toto rozšírené portfólium? Plánujete ho ešte ďalej spestrovať?

Ľudia si zatiaľ len zvykajú, že si z Woltu môžu objednať aj iný tovar, nie len jedlo. Boom majú objednávky kvetov, sladkostí a iných darčekov, a to najmä v čase sviatkov, či iných príležitostí ako sú Deň matiek, Valentín, MDŽ a podobne.

V ktorých mestách na Slovensku Wolt funguje a aké sú ďalšie plány do budúcna?

Aktuálne Wolt nájdete v 7 slovenských mestách – Bratislava, Trnava, Nitra, Žilina, Banská Bystrica, Košice a Prešov. Chceme aj naďalej rásť rýchlo, ale udržateľne, aby sme pre našich partnerov a zákazníkov vždy zabezpečili v prvom rade špičkovú kvalitu služieb. Naše služby budeme nielen rozširovať v ďalších mestách, ale aj v ponuke, ktorú u nás nájdete. Už to skutočne nebude iba jedlo, ale naozaj čokoľvek, čo sa kuriérovi Woltu zmestí do kufra auta či do prepravnej tašky.

Wolt kompenzuje 100% ním vytvorených uhlíkových emisií za všetky doručenia. Akým spôsobom a s kým v tejto oblasti spolupracuje?

Na ekologických riešeniach nám vo Wolte mimoriadne záleží a snažíme sa podporovať všetky možnosti – neustále rozširujeme sieť cyklokuriérov, marketingovo podporujeme reštaurácie, ktoré balia jedlo do eko obalov, ale najmä – kompenzujeme 100 % uhlíkových emisií, ktoré vyprodukujeme našimi službami, a to na globálnej úrovni a bez akýchkoľvek používateľských poplatkov navyše.

Kompenzácia emisií prebieha formou podpory vybraných certifikovaných projektov zameraných na vyvážanie uhlíkovej stopy v rámci partnerstva so spoločnosťou South Pole. Každý mesiac počítame emisie za všetky doručenia cez Wolt a kompenzujeme ich zakúpením takzvaných uhlíkových kreditov, cez ktoré priamo finančne podporujeme konkrétne projekty.

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM