Vyzerá to nádejne: S druhou rúrou Braniska sa počíta, figuruje v harmonograme príprav
Tunel Branisko s dĺžkou takmer piatich kilometrov je prvým diaľničným tunelom na Slovensku a má obojsmernú prevádzku v jednej rúre.
Projekt prípravy druhej rúry tunela Branisko na diaľnici D1 sa okrem iných dôležitých diaľničných ťahov nachádza v aktualizovanom harmonograme prípravy a výstavby cestnej infraštruktúry. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.
„Pre druhý profil D1 Beharovce – Branisko máme aktuálne vyhlásený tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti. Štúdia má ukázať najvhodnejší variant a alternatívu projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1. Zákazka obsahuje aj rekonštrukciu existujúcej tunelovej rúry. Analýzy už ukázali, že výstavba ľavej rúry bude môcť prebiehať počas prevádzky pravej tunelovej rúry,“ povedala Žgravčáková.
Ďalšie kroky príprav
Tender na vypracovanie štúdie realizovateľnosti prebieha, vyhodnotenie očakávajú koncom leta.
„V rámci prípravy druhého profilu tunela Branisko bude nasledovať spracovanie zámeru EIA a proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania,“ doplnila Žgravčáková.
Tunel Branisko s dĺžkou takmer piatich kilometrov je prvým diaľničným tunelom na Slovensku a má obojsmernú prevádzku v jednej rúre. V prevádzke je od roku 2003 a priemerne cezeň za 24 hodín prejde 16-tisíc vozidiel.
archívne foto