Ľubomír Hudačko Správy

Vodohospodári reagujú na kurióznu zábranu v Prešove: TOTO predsa nie je cyklochodník!

Prešovčanov v poslednom čase prekvapila kovová závora na mieste, kde jazdia cyklisti či korčuliari. Zisťovali sme dôvod jej osadenia.

Ilustračný obrázok k článku Vodohospodári reagujú na kurióznu zábranu v Prešove: TOTO predsa nie je cyklochodník!
6
Galéria

Slovenský Vodohospodársky podnik (SVP, š.p.) zabezpečoval v období rokov 2021 a 2022 realizáciu stavby pod názvom Prioritné preventívne protipovodňové opatrenia, podprojekt 3 Prešov – Aktivita 2. Jedným z objektov bol aj stavebný objekt pravostrannej úpravy Torysy – časť Obslužná komunikácia.

Pre ťažkú mechanizáciu

„Už ako názov objektu hovorí, ide o komunikáciu, ktorá bola vybudovaná výlučne pre potreby SVP, š.p. a bude slúžiť počas povodňových situácii, ako aj počas pravidelných opráv a údržby na predmetnom úseku pre prístup ťažkej mechanizácie,“ vysvetľuje pre Prešov Dnes24 hovorca Vodohospodárskeho podniku Marián Bocák.

Bocák tak vyvracia pokusy označovať túto komunikáciu ako cyklochodník.

Na vlastné riziko

„Nakoľko táto komunikácia nebola navrhnutá ako cyklochodník a jeho parametre nespĺňa, teda nemá osadené vodorovné a zvislé dopravné značenie a osvetlenie, je užívanie tejto komunikácie zo strany obyvateľov na vlastné riziko,“ spresnil.

Hovorca nám zároveň potvrdil, že na vstupe do medzihrádzového priestoru sú osadené typizované závory na kladku za účelom zamedzenia nepovoleného vstupu motorových vozidiel.

„Tento nápad, ako ho nazývate je schválené a odsúhlasené technické riešenie. Uskutočnený bol na základe vydaného stavebného povolenia. Náš podnik nebuduje cyklochodníky.“

„V prípade, že má samospráva záujem o budovanie cyklotrás na pozemkoch a obslužných komunikáciách, je potrebný zmluvný vzťah, na základe ktorého samospráva resp. subjekt preberá zodpovednosť za starostlivosť a údržbu pri splnení potrebných požiadaviek zo strany správcu,“ priblížil ďalej Bocák.

Trvalé riešenie

Iniciatívou SVP bolo prioritne zabezpečiť protipovodňovú ochranu intravilánu mesta Prešov.

Vybudovanie oddychových a rekreačných zón je podľa jeho slov úlohou zastupiteľstva mesta Prešov.

„Vo všeobecnosti platí, že náš podnik úzko spolupracuje so samosprávami a cyklokoordinátorom pri budovaní cyklotrás. Ohľadom osadenia zábrany ide o trvalé riešenie,“ dodal Bocák pre Prešov Dnes24 s tým, že na predmetnom úseku sú osadené tri závory v zmysle návrhu projektanta predmetného stavebného objektu.

Cyklomagistrála EuroVelo11

Faktom však je, že ako vidno na titulnej fotografii, komunikácia sa na napája na už existujúci cyklochodník. A nedávno novinku na sociálnej sieti ako nové cyklistické prepojenie Mestskej haly s Wilec hôrkou prezentovala aj prešovská primátorka Andrea Turčanová.

„Práce sa po rokoch pohli a Slovenský vodohospodársky podnik tak v rámci protipovodňových opatrení buduje napojenie na náš mestský cyklochodník. Medzinárodná cyklomagistrála EuroVelo 11 bude už onedlho prechádzať bez väčších prerušení skrz celé naše mesto,“ napísala.

Viac záberov z miesta nájdete v priloženej fotogalérii.

Objektívom: Kovové zábrany v Prešove na cykloceste sú nečakanou novinkou
6
Galéria

Viac správ z Prešova a okolia:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM