Na stavbe tunela Okruhliak pracuje 450 robotníkov: Už je vyrazený takmer z polovice
Raziace práce v tuneli Okruhliak postupujú, prebiehajú práce na jeho razení na štyroch čelbách a budujú sa aj základy pre sekundárne ostenie tunela.
Vyťažené kubíky horniny sa používajú ako násypový materiál do ostatných stavebných objektov.
Stavebné práce pokračujú aj na mostoch, momentálne sa realizujú nosné konštrukcie dvoch najdlhších mostov a na ďalších dvoch sa pripravujú podporné konštrukcie pre budovanie tej nosnej. Na stavbe pracuje teraz 450 robotníkov.
Pocta pre prešovskú speváčku: Katka Koščová sa zaradila medzi TOP influencerov
Primátor Oľha oznámil vynovenie prístreškov MHD: Začne sa onedlho, čaká nás DISKOMFORT
„Tunel Okruhliak, ktorý bude merať 1,8 kilometra, je razený cyklickým spôsobom razenia v nepretržitej prevádzke 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Celkovo je zapojených do procesu razenia približne 180 technických pracovníkov a tunelárov. Stavebné práce postupujú aj na ďalších objektoch. Prístupové cesty k portálom tunela sú vybudované, na trase R4 prebiehajú zemné práce, to znamená výkopy v zárezoch a premiestňovanie zeminy do násypov,“ uviedli z NDS.
Práce na zakladaní stien
Zrealizovali sa tiež dve obchádzky na ceste I/18 pred a za Kapušanmi.
Do konca leta je v pláne ukončenie stavebných prác na moste na ceste I/18 a jeho sprístupnenie pre motoristom.
„V priebehu tohto roka sa bude priebežne pokračovať v zemných prácach na trase a na dvoch úsekoch zahájime práce na cestnej kanalizácií. Tam, kde to už stavebne bude možné, je ambícia začať aj práce na zakladaní protihlukových stien na pilótach,“ vysvetlil na záver Filip Macháček, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.