Michal Kočiš Rôzne

Spojenie západu s východom SR diaľnicou sa plánuje už od roku 1935

Prvé úvahy o budovaní diaľnice naprieč celým Slovenskom sa objavili už v roku 1935. Vtedy sa plánovali spojiť oba konce bývalej Československej republiky.

Diaľnica, ktorá by súvisle spájala dve metropoly SR Bratislavu a Košice, však doteraz nestojí.
Posledné plány súčasného vedenia rezortu hovoria o zabezpečení nadštandardného spojenie medzi Bratislavou a Košicami, a to severnou trasou. To by malo byť podľa šéfa rezortu dopravy Jána Figeľa (KDH) hotové v roku 2014. Metropoly budú spojené diaľnicou a rýchlostnou cestou.
Práve tieto plány súčasného vedenia rezortu kritizuje exminister Ľubomír Vážny (Smer-SD), ktorý ešte v auguste minulého roka podotkol, že pojem nadštandardné spojenie môže znamenať aj cestu pre konský povoz. Stále pripomína, že verejnosť nepozná jasný program výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Avšak práve Vážnemu sa nepodarilo splniť cieľ pri nástupe do funkcie, a to spojiť Bratislavu s Košicami diaľnicou do roku 2010.
Na Slovensku môžu aktuálne motoristi využívať 415 km diaľnic, väčšinu z tejto dĺžky tvorí nesúvislá diaľnica D1 z Bratislavy cez Žilinu, Prešov do Košíc. Do nadradenej infraštruktúry spadajú aj rýchlostné cesty s dĺžkou 246 km, tie sa však prevažne nachádzajú na západe krajiny.

TASR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM