Spojenie západu s východom SR diaľnicou sa plánuje už od roku 1935
Prvé úvahy o budovaní diaľnice naprieč celým Slovenskom sa objavili už v roku 1935. Vtedy sa plánovali spojiť oba konce bývalej Československej republiky.
Diaľnica, ktorá by súvisle spájala dve metropoly SR Bratislavu a Košice,
však doteraz nestojí.
Posledné plány súčasného vedenia rezortu hovoria o zabezpečení
nadštandardného spojenie medzi Bratislavou a Košicami, a to severnou trasou.
To by malo byť podľa šéfa rezortu dopravy Jána Figeľa (KDH) hotové
v roku 2014. Metropoly budú spojené diaľnicou a rýchlostnou cestou.
Práve tieto plány súčasného vedenia rezortu kritizuje exminister Ľubomír
Vážny (Smer-SD), ktorý ešte v auguste minulého roka podotkol, že pojem
nadštandardné spojenie môže znamenať aj cestu pre konský povoz. Stále
pripomína, že verejnosť nepozná jasný program výstavby diaľnic a
rýchlostných ciest. Avšak práve Vážnemu sa nepodarilo splniť cieľ pri
nástupe do funkcie, a to spojiť Bratislavu s Košicami diaľnicou do roku
2010.
Na Slovensku môžu aktuálne motoristi využívať 415 km diaľnic, väčšinu
z tejto dĺžky tvorí nesúvislá diaľnica D1 z Bratislavy cez Žilinu,
Prešov do Košíc. Do nadradenej infraštruktúry spadajú aj rýchlostné
cesty s dĺžkou 246 km, tie sa však prevažne nachádzajú na západe
krajiny.
TASR