Problémy so spojmi prešovskej dopravy či správaním ľudí? Hlásiť to môžete na infolinku
Infolinka aktuálne funguje v pracovných dňoch od 8.00 hod. do 15.00 hod. Od 1. decembra bude k dispozícii hlasová záznamová služba.

Cestujúci môžu prostredníctvom infolinky, ktorú v rámci IDS Východ zavádzajú Prešovský samosprávny kraj (PSK) a Košický samosprávny kraj (KSK), upozorniť na nevypravené spoje, chronické meškania či predčasné odchody spojov. Kraje si od tejto novinky sľubujú ďalšie skvalitnenie služieb v prímestskej autobusovej doprave. TASR o tom informovala hovorkyňa PSK Daša Jeleňová.
„Prípady, kde dochádza k chronicky sa opakujúcim meškaniam, sú nepríjemné nielen pre pravidelných cestujúcich, ale aj tých občasných, ktorí s meškaním nerátajú, a tak nestihnú prísť načas na vyšetrenie k lekárovi, do práce či do školy. Neprípustné sú tiež predčasné odchody spojov, keď vám autobus ujde takpovediac ‚pred nosom‘ aj napriek včasnému príchodu cestujúceho na zastávku. Infolinka má zabezpečiť, aby sme sa o takýchto veciach dozvedeli a následne ich mohli v spolupráci s príslušným dopravcom riešiť,“ povedal predseda PSK Milan Majerský.
Budú to riešiť
Cestujúci môžu prostredníctvom infolinky nahlásiť aj neprístojné správanie vodiča alebo spolucestujúcich, neprípustné hygienické podmienky v autobuse či únik tržieb v dôsledku nevydávania cestovných lístkov. Oba samosprávne kraje, ktoré spoje prímestskej autobusovej dopravy financujú, budú tieto hlásenia spracovávať a riešiť s jednotlivými dopravcami, u ktorých došlo k pochybeniam.
Neprehliadnite ani ďalšie aktuálne správy:
„Od verejnej dopravy očakávajú cestujúci najmä spoľahlivosť. Ak sa niekomu stane, že príde na zastávku, no spoj uvedený v cestovnom poriadku nepríde vôbec, pretože bol zo strany dopravcu odrieknutý, je možné, že po takomto zážitku autobusovú dopravu viac nepoužije a uprednostní cestovanie osobným automobilom,“ povedal predseda KSK Rastislav Trnka.
Od 1. decembra
Infolinka s telefónnym číslom 055/333 33 31 aktuálne funguje v pracovných dňoch od 8.00 do 15.00 h.
Od 1. decembra bude k dispozícii hlasová záznamová služba, linku teda bude možné využívať 24 hodín denne a sedem dní v týždni.
Zmluvnými dopravcami PSK sú Bus Karpaty, SAD Humenné, SAD Poprad a SAD Prešov. V rámci KSK zabezpečujú prímestskú autobusovú dopravu spoločnosti Arriva Michalovce a eurobus.
Hl. foto: ilustračné