Ľubomír Hudačko Rôzne

Pripravené na leto? 5 tipov od profi trénerky z Prešova pre sexi bruško do plaviek

Letná sezóna je tu a kilá navyše už neschováme pod svetre a kabáty. Ako zatočiť s faldíkmi a ukázať sa na pláži v plnej paráde, sme sa pýtali osobnej trénerky Veroniky Očipovej.

Ilustračný obrázok k článku Pripravené na leto? 5 tipov od profi trénerky z Prešova pre sexi bruško do plaviek
Zdroj: Dnes24.sk

Veronika sa športu venuje odmalička, najprv to bola atletika a neskôr od roku 2007 bolo pretláčanie rukou. Tomu sa venuje dodnes. Šancu nájsť ju máte v Prešove vo fitnescentre Opál na Sekčove.

Hýbať sa musíme dennodenne

„Asi 5 rokov dozadu som trénovala zopár kamarátov, len tak pre radosť, aby som im pomohla a popri nich som sa aj sama učila čo funguje a čo nie. Neskôr som mala možnosť trénovať juniorov v našom armwrestlingovom klube AWK Prešov. A až na základe mojich osobných skúseností s cvičením a so skúsenosťami s ostatnými som sa od roku 2015 rozhodla už oficiálne pracovať ako osobná trénerka. Jednoducho táto práca je mojím koníčkom,“ vysvetľuje sympatická Veronika.

Potvrdzuje, že človek je už odpradávna stvorený pre pohyb, no dnešná doba nám všetko uľahčuje a sme pohodlnejší. Lenže takýto spôsob života podľa trénerky nášmu telu škodí a prejavuje sa to v ukladaní nadbytočných kilogramov a s tým sú spojené následne rôzne civilizačné choroby. „Preto je pohyb je potrebný, človek sa musí hýbať dennodenne,“ vyzýva. Na to, ako sa dostať do formy a nemusieť v horúcich mesiacoch zmäknuté bruško skrývať, má trénerka jednoduchý recept. V prvom rade je potrebné podľa jej slov chcieť, pomôcť ale môže aj týchto 5 praktických rád.

1. Správne cvičenie

Ak do tréningu zaradíme HIIT tréning, teda vysoko intenzívny intervalový tréning, bez záťaže alebo so záťažou, v podobe kruhového tréningu, v ktorom precvičíme všetky svaly na našom tele, tak výsledok na seba nenechá dlho čakať. Takýto tréning by sme mali mať odcvičený maximálne do 30 minút. Ďalším skvelým cvičením je Tabata – je to väčšinou krátke, no veľmi intenzívne cvičenie, ktoré môže trvať približne od 4 minút do maximálne 15 minút, kedy je najúčinnejšie. Pri HIIT tréningu a Tabate posilňujeme celé telo vrátane brušných svalov a pálime hlavne tuky, ktoré nám telo a aj brucho pekne vyrysujú.

2. Správne stravovanie

Ak ku správnemu cvičeniu skombinujeme správne stravovanie, výsledky sa dostavia už za krátky čas. Do svojho jedálnička odporúčam zaradiť hlavne zdravé tuky a to domácu slaninu, obyčajné maslo, orechy: mandle, chia semiačka, kokosový olej, olivový olej, avokádo, mascarpone, smotana. Medzi zdravé bielkoviny BIO mäso, vajíčka, losos, biely jogurt, kvalitné syry, kefír, ovčie a kozie výrobky. A ostatné napríklad sladké zemiaky, čokoládu 70% a vyššie, bobuľovité ovocie ako čučoriedky, maliny, jahody, černice, zelená zelenina, kvalitná káva a čaj. Zamerať sa hlavne na prvotné potraviny a vyhýbať sa rôznym potravinám, kde sú chemické prídavne látky.

3. Správna motivácia

Tak ako aj v ostatných oblastiach života, aj pri cvičení musí byť tá správna motivácia. Určiť si hlavne reálny cieľ a postupne malými krokmi sa k nemu dopracovať. Ak príde slabé obdobie a máme chuť to vzdať, vtedy je dôležitá podpora od blízkych. Je potrebné si uvedomiť, že sa nedá všetko naraz, je potrebná hlavne pevná vôľa, trpezlivosť a vždy si spomenúť na to, prečo sme začali cvičiť a čo chceme dosiahnuť.

4. Správna regenerácia a oddych

Oddych a regenerácia po cvičení sú dôležité. Ak priveľmi chceme schudnúť, môže to mať opačný efekt na naše telo. Vyhýbajte sa zbytočne dlhým tréningom a nestresujte svoje telo psychicky a fyzicky. Po každom cvičení si doprajte oddych, kvalitný spánok. Tak, aby ste na ďalší tréning išli s plnými silami.

5. Vyhýbať sa extrémom

Veľa ľudí doslova hazarduje so svojím zdravím. Väčšinou ženy, ktoré sa pokúšajú čím skôr schudnúť a to hlavne v lete do plaviek. Stretla som sa s tým, že zjedli jeden jogurt za celý deň alebo dokonca držali hladovku a čo bolo ešte horšie, nedodržiavali pitný režim. Nevyvážená strava, a nedostatok tekutín vedú k podvýžive organizmu a dehydratácii a to všetko ovplyvňuje našu kvalitu pokožky, vlasov, nechtov, prichádza únava organizmu, vyčerpanie, stres a nervozita. Určite to za to nestojí takto schudnúť do plaviek.

Veronika ďalej poznamenáva, že najideálnejšie je cvičiť trikrát do týždňa. „Či už s vlastnou váhou alebo so záťažou a popritom ako relax si ísť zabehať, bicyklovať či vyjsť si na turistiku do prírody,“ hovorí. Na záver priblížila aj to, s akým cieľom chodia do fitka muži a ženy. „Hlavne ženy chodia do fitka s cieľom schudnúť a spevniť svoju postavu a muži väčšinou nabrať objem svalovej hmoty a vyrysovať,“ uzavrela.

Čitajte tiež:

Prešovská psychologička otvorene: S týmito potiažami sa na mňa ľudia obracajú najviac!

Najobľúbenejší učiteľ prešovského gymnázia v rozhovore: Vyrastá nám nezdravá mládež!

foto: archív vo

Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie