Prešovská radnica vyzýva: Píšte podnety, čo chcete v meste vylepšiť a čo sa vám nepáči!
Svoje nápady, myšlienky či upozornenia na prípadné nedostatky môžu Prešovčania adresovať mestu viacerými spôsobmi.

Občania môžu využiť možnosť telefonicky, písomne alebo podnet poslať prostredníctvom formulára na webstránke mesta egov.presov.sk. Tasr o tom informovala tlačová referentka mestského úradu (MsÚ) Lenka Šitárová.
Urýchli to spracovanie
Pri podaní podnetu prostredníctvom uvedeného formulára je dôležité si podľa Šitárovej najprv preveriť, či nie je podnet v danej veci už riešený. Polia je potrebné vyplniť čo najpresnejšie s použitím diakritiky. Správne zvolenie typu podnetu urýchli jeho spracovanie.
„Podnet je zároveň potrebné aj presne lokalizovať. Ak to nie je možné formou adresy alebo presných GPS súradníc, občania môžu oblasť popísať čo najdetailnejšie, s použitím jednoznačných oporných bodov, vzdialenosti a podobne. Podnet je potrebné zadať s vlastným menom a priezviskom,“ priblížila Šitárová.
Tento spôsob je podľa nej rýchly a efektívny, keďže sa podnety dostávajú priamo na riešenie zodpovedným pracovníkom. Vzhľadom na to, sa mesto Prešov rozhodlo deaktivovať svoje konto na portáli odkazprestarostu.sk.
Jediný občan
K tomuto rozhodnutiu prispela i skutočnosť, že takmer polovica podnetov, ktoré prostredníctvom tejto adresy prichádzajú, sú od jediného občana, ktorého identita nie je známa.
„Za obdobie od 1. septembra 2021 podal spolu 321 podnetov, ktoré často nespĺňajú pravidlá stanovené portálom. Podať podnet prostredníctvom portálu odkazprestarostu.sk navyše môže ktokoľvek, aj bez udania svojej totožnosti. Z tohto pohľadu sú teda všetky prakticky anonymné,“ dodala Šitárová.
Na sociálnej sieti portálu odkazprestarostu.sk uviedli, že profil mesta Prešov bol z dôvodu atakovania samosprávy prostredníctvom stoviek podnetov a komentárov jedného či niekoľkých užívateľov deaktivovaný.
ilustračné foto