Prešovčania už dlhšie NEDÁVAJÚ podnety cez známy portál, mesto vyzýva: Pošlite ich inak!
Keďže na portáli Odkaz pre starostu je prešovská samospráva už dlhodobo deaktivovaná, občania to majú urobiť inak.
Prešovčania sa svojimi nápadmi môžu aktívne zapájať do chodu samosprávy a upozorniť na prípadné nedostatky. Dnes24.sk o tom informovala hovorkyňa mesta Prešov Terézia Rácová.
Deaktivovaný účet
„Svoje podnety môžu posielať písomne na adresu MsÚ v Prešove, osobne doručiť do podateľne MsÚ, zadať ich telefonicky cez klientske centrum na čísle: 051 3100 505 alebo ho môžu poslať cez formulár na stránke egov.presov.sk,“ vysvetlila hovorkyňa.
Keďže na portáli Odkaz pre starostu je prešovská samospráva už dlhodobo deaktivovaná, je to nateraz jedna z možností. V minulosti totiž takmer polovica podnetov pochádzala od jediného občana.
Podal ich spolu vyše 300 a mnohokrát nespĺňali pravidlá stanovené portálom, boli subjektívne, všeobecné, niekedy až urážajúce.
Mesto je ale podľa slov hovorkyne stále otvorené podnetom občanom, ktoré ho pomáhajú rozvíjať a modernizovať.
Čo najpresnejšie
Mestu web egov pomáha lepšie komunikovať s verejnosťou a reflektovať na požiadavky. „Pri podaní podnetu je dôležité si najprv preveriť, či je v danej veci už riešený a polia je potrebné vyplniť čo najpresnejšie. Správne zvolenie typu podnetu urýchli jeho spracovanie,“ pripomenula hovorkyňa.
Podnet je zároveň potrebné aj presne lokalizovať.
A je potrebné zadať ho s menom a priezviskom. Po posúdení bude podnet zverejnený medzi prijatými podnetmi.
„Tento spôsob je rýchly a efektívny, podnety sa dostávajú priamo na riešenie zodpovedným pracovníkom. Samozrejme, rovnako je to aj v prípade využitia klientskeho centra, pričom podnet je v tomto prípade možné podať aj anonymne,“ dodala hovorkyňa.
archívne foto