Predstavili ju aj primátorke: Vývojári prešovskej MHD aplikácie plánujú novinku!
Časom i so skúsenosťami vyrástli natoľko, že stoja pred ďalším veľkým krokom. Snahou je priniesť digitálne cestovné lístky v prešovskej MHD aplikácii.
Už je to päť rokov, čo vývojári začali s dobrovoľníckou aktivitou pomôcť verejnej doprave v meste a vyvíjať appku MHD App – Prešov.
Získavali povzbudivé hodnotenia a aj napriek zopár negatívnym skúsenostiam zistili, že vytrvať sa oplatilo.
„Výsledkom boli prvé "open dáta“ dopravcu s GPS na Slovensku. Komfort cestovania v Prešove opäť stúpol. Informácie o meškaní alebo odchodové tabule malo v okamihu tisíce cestujúcich v smartfóne," uviedol k téme Matej Lukáč, ktorý so svojimi spolupracovníkmi stál na začiatku vývoja tejto aplikácie.
Digitálne lístky
Časom a so skúsenosťami vyrástli natoľko, že stoja pred ďalším veľkým krokom a to priniesť digitálne cestovné lístky priamo v appke.
Ponúkame aj ďalšie aktuality zo Slovenska:
Ide o riešenie, kde nebudú potrebnú plastové karty, štikanie lístkov vo vozidle, posielať platené SMS či hádzať mince do automatov.
Čakajú ich rokovania
„Aby sme začali digitálnu transformáciu, vystúpili sme s našou víziou na mestskom zastupiteľstve, kde sme ju predstavili pani primátorke a mestskému zastupiteľstvu,“ vraví ďalej Lukáč, ktorý je vďačný za kladné ohlasy. Približne do dvoch týždňov od prezentovania na mestskom zastupiteľstve by mali mať ďalšie stretnutie.
Vývojárov tak čakajú rokovania, kde bližšie priblížia výhody otvoreného systému a prečo ho chcú dať za 0 eur pre mesto. „Veríme, že už koncom leta by sme mohli byť v Prešove opäť o trochu viac smart,“ vysvetlil Lukáč k ambicióznej novinke.
Aktuálne majú vývojari v Prešove 20-tisíc aktívnych užívateľov, no už pôsobia aj v Žiline, Poprade a Košiciach. Digitálne lístky chcú priniesť v čase pandémie, keď DPMP podľa vývojárov klesli tržby až o milión eur. Je to teda cesta ako ušetriť na nákladoch dopravcu.
Viac informácií sa dozviete v priloženom videu.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Hl. foto: archívne