Správy

Pre koronavírus sú prerušené práce na D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Práce na výstavbe úseku D1 Prešov, západ - Prešov, juh sú pre výskyt nového koronavírusu prerušené.

Ilustračný obrázok k článku Pre koronavírus sú prerušené práce na D1 Prešov, západ - Prešov, juh
Zdroj: TASR/Milan Kapusta

Požiadal o to zhotoviteľ, združenie firiem Eurovia SK, Doprastav a Metrostav.

Ako uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová, dôvodom je, že na stavbe je potrebné veľké množstvo ľudí a zhotoviteľ nedokáže pre pracovníkov zabezpečiť dostatočnú ochranu voči šíreniu nákazy a následne naplno pokračovať v prácach.

Aké sú dôvody

"Ďalším dôvodom je skutočnosť, že na stavbe pracujú aj štátni príslušníci iných krajín, ktorí sa musia po príchode na Slovensko podrobiť 14-dňovej karanténe, a tento výpadok má zhotoviteľ problém nahradiť.

„Zhotoviteľ sa už na niektorých objektoch stretáva s nedostatkom zabezpečenia stavebných materiálov, a to aj zo zahraničia. Na žiadosť o prerušenie prác na 14 dní sme dali súhlas s tým, že po uplynutí tejto lehoty zhotoviteľa, ako aj stavebný dozor žiadame, aby vyhodnotili aktuálnu situáciu a navrhli opatrenia.“

„Doba prerušenia prác nesmie mať dosah na lehotu sprejazdnenia hlavnej trasy diaľnice v zmluvnej lehote výstavby,“ uviedla Michalová.

Ako ďalej povedala, zhotoviteľovi, ako aj stavebnému dozoru odporúčajú, aby napriek redukcii kapacít dôkladne zvážili možnosť zachovania redukovaných činností na kľúčových stavebných objektoch, ako sú tunel Prešov, mosty a podobne.

Vydali usmernenie

„Zmluvy o diele predpokladajú zásah ‚vyššej moci‘, ktorá môže znemožniť alebo komplikovať zhotoviteľovi plniť zmluvné záväzky. Ak požiada o prerušenie výstavby, tak NDS takejto požiadavke vyhovie.“

„Vo štvrtok (26. 3.) o prerušenie prác požiadal zhotoviteľ stavby D1 Hubová – Ivachnová,“ povedala Michalová k situácii na ďalších stavbách v rámci Slovenska s tým, že NDS vydala usmernenie pre jednotlivé stavby, čo sa týka preventívnych opatrení šírenia nákazy ochorenia COVID-19.

Na ďalších úsekoch na Slovensku okrem dvoch spomenutých zatiaľ nebola podľa Michalovej zastavená ani prerušená výstavba a práce naďalej pokračujú.

Úsek D1 Prešov, západ – Prešov, juh dlhý 7,87 kilometra má motoristom slúžiť od leta 2021. Jeho súčasťou je tunel Prešov dlhý 2244 metrov s jednosmernou premávkou v každej z dvoch rúr.

Od leta 2021

Úsek diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh je priamym pokračovaním úseku D1 Svinia – Prešov, západ, ktorý je už v prevádzke.

Projekt výstavby diaľničného úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh je spolufinancovaný z Kohézneho fondu cez operačný program Integrovaná infraštruktúra.

Celkové oprávnené náklady projektu sú vo výške 327 432 328,08 eur bez DPH, z toho 278 317 478,82 eur bez DPH sú zdroje Európskej únie a štát prispel zo svojho rozpočtu sumou 49 114 849,20 eur bez DPH.

V obrazoch nájdete aj zábery z kurióznej situácie, keď na diaľnici chytali ovečky.

Sledujte nás aj na Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z domova i zo sveta.

Obrazom: Kuriozita na diaľnici D1, chytali tam ovečky
4
Galéria
Zdroj: Polícia SR - Prešovský kraj

Hl. foto: archívne

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM