Správy

Pohnú sa ľady s 2. rúrou tunela Branisko? Diaľničiari vyhlásili ZÁSADNÚ verejnú súťaž!

Vlani bola priemerná denná intenzita na úseku tunela vyše 16-tisíc vozidiel za 24 hodín. Vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je reálne na pláne.

Ilustračný obrázok k článku Pohnú sa ľady s 2. rúrou tunela Branisko? Diaľničiari vyhlásili ZÁSADNÚ verejnú súťaž!
Zdroj: Facebook.com/pomoc.na.dialnici

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlásila verejnú súťaž na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre druhý profil D1 Beharovce — Branisko.

Predmetom zákazky je štúdia v zmysle požadovaných variantov a alternatív projektu organizácie výstavby pre tento úsek D1 a zákazka bude zahrňovať aj rekonštrukciu pravej tunelovej rúry. Odhadovaná hodnota zákazky je 235-tisíc eur.

Vyše 16-tisíc áut

Ako TASR informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková, verejná súťaž bude zverejnená na portáli Úradu pre verejné obstarávanie.

„V roku 2022 bola priemerná denná intenzita na úseku tunela Branisko viac ako 16-tisíc vozidiel za 24 hodín. Vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je tak reálne na pláne. Po spracovaní zámeru EIA bude nasledovať proces zabezpečenia projektovej dokumentácie, územného a stavebného konania,“ uviedla Žgravčáková.

Tunel Branisko je jednorúrový tunel s dĺžkou 4 975 metrov s obojsmernou premávkou.

Medzi Levočou a Prešovom

Je súčasťou úseku diaľnice D1 Beharovce – Branisko nachádzajúceho sa na severovýchode Slovenska, medzi okresmi Levoča a Prešov.

Celý ťah diaľnice D1 je súčasťou európskeho medzinárodného cestného ťahu E50.

„V tuneli sa nachádza šesť núdzových zálivov, štyri jednostranné a dva obojstranné, 13 prepojení (únikových ciest) so súbežnou únikovou štôlňou, 22 núdzových SOS kabín a na každých 120 metroch sú umiestnené protipožiarne výklenky s hydrantmi,“ dodala Žgravčáková.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM