Pohodlnejšia jazda v smere na Prešov: Obchvat pri Košiciach využilo už pol milióna vozidiel
Počas pracovných dní využije podľa NDS košický obchvat v priemere vyše 9 600 vozidiel denne. Z toho asi 6 600 vozidiel, tvorí osobná doprava.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Jazda autobusom a deti dostanú sladké: Mikulášske oslavy spestria aj anjeli na CHODÚĽOCH
Na Grešovej budú asfaltovať vozovku: Musíme tam počítať s obmedzením, inak pôjde aj MHD
Motoristom bol úsek Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek odovzdaný do užívania 24. septembra tohto roka. „Vyprevádzanie najmä tranzitnej dopravy z centier miest a obcí je investícia, ktorá sa vráti hneď dvakrát. Predovšetkým sa zvyšuje komfort a bezpečnosť motoristov. Zároveň, každé jedno vozidlo, ktoré sa vyhne intravilánu, zvyšuje bezpečnosť a kvalitu každodenného života obyvateľov mesta,“ vraví minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smer-SD).
Najviac koncom októbra
Počas pracovných dní využije podľa NDS košický obchvat v priemere vyše 9 600 vozidiel denne. Z toho približne 69 percent, čiže 6 600 vozidiel, tvorí osobná doprava. Ostatných 31 percent pripadá na nákladnú dopravu, čo predstavuje tritisíc vozidiel denne.
„Najvyššiu dennú intenzitu sme zaznamenali 27. októbra. Vtedy využilo ochvat až 10 500 vozidiel. Významná časť by inak musela prechádzať Košicami. To v praxi znamená vyšší hluk a znečistenie ovzdušia aj v obývaných častiach mesta,“ poukázal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ NDS Filip Macháček.
Diaľnčiari pripomenuli, že košický obchvat je jednou z najväčších investícií do cestnej infraštruktúry v regióne za posledné obdobie. Nový úsek prepojil ťahy R4 a D1, motoristi vďaka tomu môžu obísť mesto po juhovýchodnej strane.
Úsek je dôležitý najmä pre tranzitnú dopravu v smere na Maďarsko, alebo naopak, v smere z Maďarska na Prešov. Financie na obchvat pochádzali aj zo zdrojov Európskej únie, konkrétne z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a Programu Slovensko.
archívne foto