Ľubomír Hudačko Správy

Kežmarčania sa tak skoro NEDOČKAJÚ: Termín začiatku výstavby obchvatu mesta NIE JE známy

Verejné obstarávanie stavebných prác bude vyhlásené až po skompletizovaní potrebnej dokumentácie.

Ilustračný obrázok k článku Kežmarčania sa tak skoro NEDOČKAJÚ: Termín začiatku výstavby obchvatu mesta NIE JE známy
Zdroj: TASR/Veronika Mihaliková

Termín začiatku výstavby obchvatu mesta Kežmarok stále nie je známy.

Hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Jana Lukáčová pre TASR potvrdila, že pre obchádzkovú trasu cesty I/66 Huncovce – Kežmarok aktuálne spracovávajú dokumentáciu pre stavebné povolenie.

Až po skompletizovaní

„SSC potrebuje zabezpečiť kompletnú majetkovo-právnu prípravu vrátane vyvlastňovacích konaní, vyňatie pozemkov z lesného a poľnohospodárskeho pôdneho fondu, zabezpečenie súhlasov, rozhodnutí, napríklad výrub drevín rastúcich mimo les, výrub brehových porastov, výnimky z chránených území, vodoprávne konanie a stavebné povolenie. Následne môžeme pristúpiť k vypracovaniu dokumentácie na ponuku, ktorej súčasťou je dokumentácia na realizáciu stavby slúžiaca pre verejné obstarávanie na stavebné práce,“ priblížila Lukáčová.

Až po skompletizovaní potrebnej dokumentácie bude vyhlásené verejné obstarávanie stavebných prác.

Pre náročnosť procesov a „veľa premenných“ v nich, nie je podľa hovorkyne možné v súčasnosti špecifikovať presné termíny.

Predpokladané náklady vrátane DPH na obe etapy stavby si vyžiadajú asi 201 miliónov eur. „Z toho napríklad na majetkovoprávne vysporiadanie treba 25 miliónov eur, na prípravu 1,6 milióna eur a na stavebné práce predbežne 175 miliónov eur,“ doplnila Lukáčová.

Prvý a druhý úsek

Objasnila, že prvý úsek Veľká Lomnica – Huncovce je celý plánovaný ako štvorpruhová komunikácia.

Druhá časť Huncovce – Kežmarok bude dvojpruhová cesta, okrem jeho začiatku s dĺžkou približne 500 metrov, ktorý súvisí s mostným objektom v križovatke a prepojením s prvým úsekom.

„Dopravné údaje, prognóza a dopravný model potvrdzujú skutočnosť, že pre obchvat v úseku mesta Kežmarok je postačujúci dvojpruh, keďže Kežmarok je ako okresné mesto silný zdroj a cieľ dopravy, čo znamená, že podstatná časť automobilovej dopravy vychádza a končí v meste. Preto sa predpokladá v tomto úseku menej vozidiel, ktoré by využili obchvat,“ zdôvodnila Lukáčová.

Dodala, že podľa štúdie realizovateľnosti odľahčí obchvat mesto o 6000 vozidiel denne. Jeho celková dĺžka je približne 12 kilometrov.

ilustračné foto

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM