V Humennom otvorili nové klientske centrum: Vieme, čo všetko tam vybavíte
Nové klientske centrum (KC), ktoré má zefektívniť výkon štátnej správy a zjednodušiť ľuďom vybavovanie úradnej agendy, uviedli v Humennom oficiálne do prevádzky. Je ďalším v poradí, ktoré pribudlo na území SR v rámci reformy ESO (Efektívna spoľahlivá a otvorená štátna správa).

Nové KC pri Okresnom úrade (OÚ) v Humennom sa člení na viacero pracovísk: Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, Pozemkový a lesný odbor, Odbor živnostenského podnikania, Evidencia motorových vozidiel Policajného zboru, Podateľne, Odbor starostlivosti o životné prostredie a odbor Supervízora, ktorý má na starosti osvedčovanie listín a overovania podpisov. Spomínané pracoviská obsluhuje celkovo 10 zamestnancov.
Humenský OÚ zabezpečuje prenesený výkon štátnej správy aj pre okresy Snina a Medzilaborce, čiže celkovo pre 114 350 obyvateľov regiónu. K novým službám humenského KC patrí napríklad vydávanie výpisov z Obchodného registra, podpora podnikateľov v rámci elektronického kontraktačného systému (EKS) a elektronický platobný systém takzvaný e-kolok.
„Čím je výnimočné Humenné? Určite tým, že prednosta Okresného úradu má svoju kanceláriu rovno uprostred klientskeho centra. Akokoľvek budú klienti možno nie vždy spokojní, alebo ak by niečomu nerozumeli, môžu zaklopať na tie správne dvere. Toto nie je na iných miestach pravidlom,“ uviedol v stredu na pôde nového KC v Humennom minister vnútra SR Robert Kaliňák.
Spomínané pracovisko, ktoré postavili za tri týždne, prinesie humenskému OÚ nemalú úsporu. „Úspora nákladov predstavuje za rok 12 500 eur. Tá úspora pramení z toho, že sme niektoré úrady, respektíve odbory po zlúčení od 1. októbra 2013 presunuli pod Okresný úrad. Takže ide o úsporu v rámci réžie či prevádzkových nákladov,“ poznamenal prednosta OÚ v Humennom Ondrej Múdry.
