Sú známe nové rebríčky škôl na Slovensku: Tieto humenské dopadli najlepšie!
Na svete sú nové rebríčky škôl na Slovensku. Zaostrili sme na tie, ktoré opanovali najvyššie priečky a aj na tie v rámci nášho mesta, ktoré v nich obstáli najlepšie.

Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) zverejnil najnovšie rebríčky základných a stredných škôl na Slovensku. „Vďaka doplneniu údajov o nezamestnanosti absolventov a mimoriadnych výsledkoch sme skompletizovali množinu údajov potrebných pre uzavretie hodnotenia škôl za rok 2017, pričom toto hodnotenie vypovedá o tom, aké výsledky dosahujú žiaci na jednotlivých školách,“ uviedlo INEKO.
Ktoré školy teda obsadili vo svojej kategórii prvú priečku a ktoré humenské sa v rebríčkoch umiestnili najlepšie?
Najlepšie hodnotené školy na Slovensku
Po aktualizácii rebríčkov INEKA obhájila medzi základnými školami svoju prvú pozíciu ZŠ na Krosnianskej v Košiciach. Na čele stredných odborných škôl taktiež zmena nenastala a prvé miesto patrí Obchodnej akadémii v Trnave. Zmena však nastala pri gymnáziách, kde sa na prvú priečku dostalo bratislavské Gymnázium Jura Hronca.
Najlepšie hodnotené humenské školy
Prejdime teraz na humenské školy. V rámci základných škôl sa v rebríčku INEKA umiestnila najvyššie ZŠ Dargovských hrdinov, ktorej patrí 8. miesto v rámci Prešovského kraja. Na 12. priečke sa v tomto rebríčku nachádza ZŠ Hrnčiarska a na 13. ZŠ J. Švermu.
Čo sa týka stredných odborných škôl a humenských zástupcov, najvyššie sa umiestnila SOŠ obchodu a služieb, ktorej v rámci kraja patrí 11. priečka. 14. priečka patrí Obchodnej akadémii a na 30. mieste sa umiestnila SOŠ technická.
V kategórii gymnázií sa v rebríčku v rámci Prešovského kraja umiestnilo najvyššie Gymnázium arm. gen. L. Svobodu a to na 9. mieste, na 26. priečke sa umiestnila Cirkevná spojená škola – Gymnázium sv. Cyrila a Metoda a na 27. mieste sa nachádza Gymnázium sv. Jána Zlatoústeho.
Upozornenie
INEKO upozorňuje, že zverejnené rebríčky škôl komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Výsledky vstupujúce do rebríčkov nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.
Foto: ilustračné