Na mestskom úrade sa chystajú zmeny: Ráta sa aj s vyhadzovmi zamestnancov!
Od prvého marca vstúpi do účinnosti nový Organizačný poriadok Mestského úradu v Prešove. Ide o jednu z priorít primátorky, ktorú deklarovala ešte v januári. Zmeny sa dotknú počtu zamestnancov na pôde úradu, ktorých má byť o 17 menej. Aké ďalšie zmeny sa chystajú?
Návrh bol na pripomienkovanie predložený odborárom, v pondelok o jeho vydaní i podobe informovala primátorka Mestské zastupiteľstvo mesta Prešov. Nová organizačná štruktúra MsÚ hovorí o maximálnom počte 235 zamestnancov, čo je o 17 úradníkov menej, ako je v súčasnosti.
Sekcie nemajú na úrade miesto
„Cieľom tejto štruktúry je zlepšenie fungovania úradu, ako aj zredukovanie stupňov riadenia, keďže už v minulosti som nebola stotožnená s trojstupňovým riadením,“ uviedla primátorka Andrea Turčanová, ktorá sa už skôr prikláňala k zrušeniu sekcií a návratu k odborom, keďže sekcie podľa jej slov nemajú na mestskom úrade miesto, tento model je skôr uplatňovaný v podmienkach ministerstiev.
Nová organizačná štruktúra MsÚ bola vydaná primátorkou 13. februára s účinnosťou od 1. marca. Dňom nadobudnutia účinnosti tohto Organizačného poriadku sa ruší Organizačný poriadok MsÚ v Prešove zo dňa 13. 9. 2012. Jeho realizáciou bol primátorkou poverený prednosta MsÚ Jozef Smetana.
O hromadné prepúšťanie nejde
Ráta sa aj s ukončením pracovného pomeru niekoľkých zamestnancov, nejde však o žiadne hromadné prepúšťanie, zúženie úradníckeho aparátu predstavuje finančnú úsporu na mzdách a odvodoch. V novej štruktúre boli vytvorené dve nové miesta v rámci oddelenia investičnej činnosti, konkrétne dve pozície stavebného dozoru, ktoré je podľa radnice dlhodobo poddimenzované. Prednosta zdôraznil, že návrh bol predložený na pripomienkovanie obom odborárskym organizáciám (SLOVEZ a PARITA) i vedúcim zamestnancom, ktorí mali časový priestor na vyjadrenie sa.
„Usporiadanie jednotlivých oddelení pod odbory bolo určené na základe príbuzných činností jednotlivých oddelení, najväčších väzieb medzi nimi a to tak, aby jednotlivé oddelenia kooperovali navzájom a vytvorili jeden funkčný celok v rámci úradu,“ vyjadril sa prednosta MsÚ.
V marci bude 8 odborov a 20 oddelení
Dodal, že v porovnaní s viacerými krajskými mestami je táto štruktúra oveľa jednoduchšia, prehľadnejšia a tým pádom aj systémovejšia. Vedením jednotlivých nových odborov budú teraz poverení 8. zamestnanci MsÚ v Prešove do termínu obsadenia týchto pozícií riadnym výberovým konaním v zmysle zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov.
„Na tieto pozície sa budú môcť prihlásiť aj interní zamestnanci, čo v prípade, ak uspejú, počet 235 ešte klesne,“ doplnil k riadiacim pozíciám prednosta. Od prvého marca tak mať bude MsÚ v Prešove 8 odborov a 20 oddelení, kancelária primátorky mesta figuruje samostatne.
foto: ilustračné
Čítajte o zasadnutí Mestského zastupiteľstva viac!
Pozrite viac informácií o tomto prepúšťaní!