Mestu Prešov by pomohli záchytné parkoviská pre kamióny
Neprehľadnú situáciu v doprave, ktorú na niektorých úsekoch ciest v meste Prešov spôsobujú odstavené alebo čakajúce kamióny, chce mesto riešiť vybudovaním záchytných parkovísk v okrajových zónach.
Podľa primátora Pavla Hagyariho tak vznikne aj možnosť, aby mali vodiči
nákladné autá zaparkované na bezpečnom, dobre prístupnom mieste a
zároveň nezaberali parkovacie miesta v obytných zónach, ako sa to
v mnohých prípadoch deje.
Jedným z vytypovaných miest na výstavbu takéhoto záchytného parkoviska je
napríklad nevyužívaná časť areálu spoločnosti ZVL AUTO, ktorý sa
nachádza na výpadovke smerom na Košice. O uvedenej možnosti primátor tento
týždeň hovoril s riaditeľom spoločnosti Ondrejom Zuskáčom.
„V tejto lokalite sa nachádza colnica, je tam množstvo kamiónov, ktoré
stoja na verejnej komunikácii, a tým hatia dopravu. Ak by tu vzniklo
parkovisko, nevyužívali by ho len počas čakania na vybavenie úradných
záležitostí, ale autá by tu mohli odstavovať za určitý poplatok aj
vodiči z Prešova,“ povedal pre TASR Hagyari. Rovnako by parkovisko
slúžilo tým, ktorí potrebujú čas na oddych prípadne servisné prestávky
počas tranzitu na ďalšie miesta.
Hagyari konštatoval, že filozofiou tohto zámeru je vybudovať parkovisko,
ktoré by vyriešilo niekoľko problémov súčasne, zabezpečilo by istý
finančný zisk pre majiteľa pozemku, pričom mesto by tento projekt finančne
nezaťažil.
Záujem rokovať s mestom o možnostiach vybudovania odstavného parkoviska
potvrdil aj Zuskáč. Spoločnosť sa postupne dostáva zo zlej finančnej
situácie, zvyšuje predaj a uvažuje aj o ďalšej výstavbe výrobných
priestorov.
„Máme značne veľký areál, s vlastníkom sme mali veľa diskusií na
tému, ako znížiť náklady. Len samotná daň z nehnuteľností je totiž
80.000 eur ročne, čo je značne zaťažujúce. Patria k nim aj nevyužité
plochy, takže uvažujeme o spoločnom projekte buď s mestom, alebo aj
ďalším partnerom. Jednou z možností je práve vybudovanie
veľkokapacitného parkoviska,“ povedal Zuskáč.
Ako dodal, diskusie o tomto projekte sú len v počiatočnej fáze, a preto sa
zatiaľ nedá hovoriť presne o plochách ani investíciách, ktoré budú
potrebné na výstavbu parkoviska. Podľa neho treba zvážiť aj ďalšie
okolnosti a rovnako vyhodnotiť návratnosť investície.
Hagyari uviedol, že v blízkom čase by sa malo uskutočniť ďalšie
spoločné stretnutie s pracovníkmi útvaru hlavného architekta mesta a
oddelenia dopravy a následne bude známy ďalší postup.
TASR