Je to finálna a najdôležitejšia fáza: V Prešove začali s osadzovaním mostnej konštrukcie
Most s rozpätím 30 metrov bude podobný bratislavskému Mostu Apollo.

S osádzaním mostnej konštrukcie začali vo štvrtok na ulici Lesík delostrelcov v Prešove. Podľa zhotoviteľa stavby ide o finálnu a najdôležitejšiu fázu.
Na východe opäť došlo k tragickému požiaru: V osade v Jarovniciach našli mŕtve telo
Cesta v úseku Prešov - Kapušany sa výrazne zmenila: TAKTO to tam teraz vyzerá, FOTO
„Prvou etapou tejto fázy bude položenie prvého hlavného oceľového oblúkového nosníka, ktorý bude vážiť približne 55 ton. Následne, niekedy počas víkendu, budeme klásť druhý nosník. V priebehu ďalšieho týždňa budeme ich stabilizovať priečnikmi a budeme celú konštrukciu zvárať dokopy tak, aby jej únosnosť zabezpečovala bezpečnú a plynulú prevádzku v zmysle projektovej dokumentácie,“ uviedol Ladislav Bačenko, riaditeľ spoločnosti Metrostav – oblasť východ.
Blížia sa k cieľu
Osadenie mostnej konštrukcie bude robiť žeriav s ramenom dlhým 35 metrov.
„Je to jeden z najväčších kolesových žeriavov na Slovensku a v Česku, nie priehradových. Má nosnosť až 700 ton,“ vysvetlil Bačenko s tým, že ide štvrtú fázu stavby.
Predchádzala jej preložka inžinierskych sietí, búranie starého mosta a zakladanie nového.
„Je jedna z tých najkrajších, lebo sa blížime k cieľu, a to je koniec októbra, kedy chceme tento most spustiť do prevádzky,“ povedal. Na výstavbu má podľa jeho slov veľký vplyv aj súčasné teplé počasie.
Veľký Šariš bude mať už 7-tisíc obyvateľov: O umiestnenie do novej škôlky je veľký záujem
Silný príbeh východniara: Vymenil svojho lekára a urobil dobre, nový mu zistil krv v stolici
„Keďže prebieha zváranie nosnej konštrukcie a oceľová konštrukcia v tomto počasí nechladne tak rýchlo, ako by sme predpokladali, tak samozrejme máme trošičku zdržanie. Je to technologická vec, snažíme sa ju odstrániť tým, že v podstate sme tu do 21.00 h, 22.00 h, kedy už tie teploty sú iné,“ vysvetlil Bačenko.
Najdrahší most za dekádu
V súčasnosti sú podľa jeho slov približne týždeň pred časovým harmonogramom. Pokládku mostnej konštrukcie mali realizovať o týždeň neskôr. Denne na stavbe pracuje asi 40 ľudí.
Ide o najdrahší most za posledných desať rokov, ktorý realizuje Prešovský samosprávny kraj (PSK). „Hodnota celého stavebného objektu v hrubom čísle je 4 100 000 eur. Zhruba 120-tisíc eur hradí mesto Prešov, pretože lávky, ktoré boli pôvodne osadené, tak boli pod jedným verejným obstarávaním a oni si hradia tú svoju časť na odstránenie týchto lávok. Takže tá zvyšná čiastka je zhruba 3 950 000 eur, čo je spoločné financovanie, samozrejme aj Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI), štátu a PSK,“ priblížil Marcel Horváth, generálny riaditeľ Správy a údržby ciest PSK.
PSK začal s rekonštrukciou mosta v utorok 5. marca 2024, potrvá do konca októbra.
