Električky v Prešove? Nie je to žart, kedysi sa o tejto možnosti reálne uvažovalo
Investičná náročnosť a náklady na prevádzku električky v Prešove by však boli tak vysoké, že investícia by sa pravdepodobne ekonomicky nikdy nevrátila.
Na začiatku 20. storočia sa v Prešove uvažovalo o električkovej dráhe, ktorá mala spájať Solivar a centrum Prešova. Dopravný podnik mesta Prešov o tom informoval v jednom z príspevkov na sociálnej sieti.
Požiar v širšom centre na východe: Plamene siahali do výšky 2. až 3. poschodia, FOTO
Milióny Slovákov sa NIKOMU nedovolajú! Niekoľko dní nebude fungovať ani INTERNET
„Prevádzka mala preukázať, či je takýto systém vôbec rentabilný. No prišla 1. svetová vojna, kritický nedostatok všetkého, vrátane kapitálu a sny o električke sa rozplynuli. V polovici 20. storočia padlo rozhodnutie o výstavbe trolejbusovej prevádzky, ako nosného systému MHD. Električková doprava má zmysel spravidla v husto osídlených oblastiach, kde klasické systémy na "ceste“ ako autobusy, trolejbusy nedokážu efektívne uspokojovať dopyt po preprave," vysvetlil dopravca.
Nikdy by sa nevrátila
Investičná náročnosť a následné náklady na prevádzku električky v Prešove by boli podľa DPMP totiž tak vysoké, že by sa táto investícia pravdepodobne ekonomicky nikdy nevrátila.
O uvažovanej električkovej trati je možné nájsť viac informácií v knihe Mesto v pohybe (2009), ktorú zostavil Peter Švorc a je venovaná 60. výročiu MHD v Prešove.