Chystaná novinka v meste: Zmeny ohľadne vybavovačiek v Prešove
Prešovčania, chystáte sa na úrad kvôli vybavovačkám? O tejto novinke by ste mali vedieť. Preštudujte si, čo sa už onedlho zmení.

Klientske centrum na Mestskom úrade v Prešove, ktoré Prešovčania donedávna poznali ako Kanceláriu prvého kontaktu, rozšíri od novembra svoje služby. Jeho súčasťou sa stane aj Integrované obslužné miesto občanom (IOMO), kde si ľudia vybavia napríklad výpis alebo odpis z registra trestov, výpis z listu vlastníctva a výpis z Obchodného registra. Novinka prichádza vďaka podpore Ministerstva financií (MF) SR.
„Som presvedčený, že spojenie Klientskeho centra prešovskej radnice s prichádzajúcim IOMO je dobrý signál pre Prešovčanov aj ľudí z regiónu. Viaceré služby budú mať na dlani a nebudú musieť behať po viacerých úradoch v rôznych budovách,“ hovorí štátny tajomník MF SR Radko Kuruc
Kuruc zároveň pripomína, že mestská samospráva si poskytovaním služieb dokonca prilepší. Jednak tým, že získa nové technické vybavenie a z dlhodobého hľadiska aj vďaka príjmom, ktoré jej budú plynúť z asistenčných poplatkov ako tlač dokladov, skenovanie a kopírovanie dokumentov, či overenie kópie dokumentov.
Na poskytovanie nových služieb občanom sa pripravujú viaceré samosprávy. V Prešove sa začne v novembri vydávaním už spomínaných dokumentov z registra trestov či Obchodného registra. Neskôr by k týmto službám mali pribudnúť ďalšie, napríklad podanie žiadosti o prihlásenie vozidla, odhlásenie vozidla, informovanie sa o technických údajoch o vozidle či nahlásenie straty elektronického občianskeho preukazu.
Foto: Ilustračné