Správy

Železnice majú na trati Bardejov - Prešov problém: Pre TENTO dôvod jazdia staršie vlaky

Železničná spoločnosť Slovensko sa tiež ohradzuje voči tvrdeniu, že prvé moderné vlaky mali prísť na územie Prešovského či Košického samosprávneho kraja až v roku 2023.

Ilustračný obrázok k článku Železnice majú na trati Bardejov - Prešov problém: Pre TENTO dôvod jazdia staršie vlaky
Zdroj: Dnes24.sk

Ak ste pravidelným cestujúcim vlakmi na východe Slovenska, iste máte šťavnaté skúsenosti na rozdávanie.

Problém na trati

Problémy v tejto lokalite Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) priznáva. Na trati Bardejov – Prešov je totiž koľajový zvršok v zlom stave a poškodzuje nové jednotky.

Z tohto dôvodu sú tam prednostne nasadzované staršie vozidlá.

Tento problém riešia Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Čo sa týka nových vlakov, najmenej ich má spoločnosť na trati Košice – Lipany, a preto tam od budúceho roka začnú prichádzať nové vozne.

Z Lipian do Žiliny

Okrem toho, z trate Lipany – Čierna nad Tisou boli dva vlaky 671 presunuté do Žiliny, kde ich podľa hovorcu ZSSK potrebuje, lebo rekonštrukciou žilinského uzla sa dočasne menia potreby osobnej prepravy v tomto regióne.

„Recipročne boli ako náhrada za ne presunuté na východ dve vlakové súpravy modernizované v rokoch 2010 – 2015 (desať vozňov), pričom všetky tieto vozne sú po modernizácii, sú klimatizované, majú elektrické zásuvky, stojany na bicykle či WC s uzatvoreným odpadovým systémom. V každej súprave je aspoň jeden vozeň s informačným systémom a wi-fi pripojením na internet,“ uviedol hovorca spoločnosti Tomáš Kováč.

ZSSK: Na východe 55%

ZSSK sa zároveň ohradzuje proti tvrdeniu, že by prvé moderné vlaky mali prísť na územie Prešovského či Košického samosprávneho kraja až v roku 2023 a taktiež sa ohradila voči tomu, že stiahla z východného Slovenska všetky moderné vlaky.

ZSSK tak v piatok reagovala na medializované informácie, že začiatkom prevádzky vlakov ZSSK a ÖBB na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno prišlo k zhoršeniu vlakov pod Tatrami.

„Pravda je, že na východnom Slovensku jazdí 55 % vlakov vyrobených alebo modernizovaných po roku 2000, z toho 30 % vlakov bolo vyrobených alebo modernizovaných po roku 2010,“ uviedol hovorca spoločnosti Tomáš Kováč. Prvé vlaky z nových súťaží podľa neho prídu na východné Slovensko v roku 2021, pričom do Tatier už v januári budúceho roka a na ostatné trate od roka 2022.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Hl. foto: ilustračné

Doprava v Prešove

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM