Ľubomír Hudačko Správy

SAD Prešov zvýšil cestovné: Toto je dôvod, prečo majú cestujúci platiť viac!

SAD Prešov patrila k dlhodobo najlacnejším dopravcom. Napriek tomu, že v minulých troch rokoch nezvyšovala cestovné a obnovil sa vozový park o 54 nových autobusov, na rad muselo prísť aj nepopulárne zdražovanie. Aký bol na to dôvod vysvetľuje generálny riaditeľ Jozef Kičura.

Ilustračný obrázok k článku SAD Prešov zvýšil cestovné: Toto je dôvod, prečo majú cestujúci platiť viac!
Zdroj: Webnoviny.sk

Napriek snahe o udržanie cien cestovného, ktoré sa podarilo držať na jednej úrovni od roku 2011 sa muselo pristúpiť tento rok k ich úprave.

Ceny cestovného sú určované na základe Zmluvy o službách vo verejnom záujme, ktoré sú poskytované objednávateľovi PSK. Snahou objednávateľa PSK ako aj dopravcu je a naďalej bude zabezpečiť udržanie cien cestovného na najnižšej úrovni čo najdlhšie.

„Bohužiaľ nám klesá aj počet cestujúcich, pričom naša prepravná povinnosť zostáva na rovnakej úrovni, čo sa týka množstva vykonaných kilometrov a obsluhy počtu obcí Prešovského kraja. O tom hovorí aj Zmluva o službách vo verejnom záujme: Dopravca je povinný zabezpečiť verejnosti dopravné služby v rámci zabezpečenia dopravnej obslužnosti za určené základné cestovné na prímestských autobusových linkách, ktoré by inak dopravca pre ekonomickú nevýhodnosť vôbec neposkytoval. Tým sme patrili dlhodobo k najlacnejším dopravcom v prímestskej doprave a snažíme sa aj naďalej tento trend udržať,“ povedal Jozef Kičura.

Zmena cestovného zo strany dopravcov v rámci Slovenska bola v posledných troch rokoch niekoľkokrát upravovaná smerom hore, napriek tomu SAD Prešov patrí k tým posledným, ktorí pristúpili k zvyšovaniu cestovného. Aj na základe toho, že sa silno rozvíja nelegálna doprava malými automobilmi do 9 miest, ktoré na celom Slovenku škodia dopravcom, ktorí poctivo priznávajú svoje výkony a tržby, musela SAD prehodnotiť výšku cestovného.

„Zvýšením cien sme sa priblížili k nášmu najväčšiemu susedovi v doprave – Eurobus z Košíc, ktorý mal takéto ceny už v roku 2011. Snažili sme sa, aby pre najväčšiu skupinu cestujúcich, ktorých cestovné tvorí 85% podiel na našich tržbách (cestujúci do 35 km) bola úprava cien základného cestovného v prímestskej doprave prijateľná, čo znamená zvýšenie cestovného pre tieto tarifné pásma v základnom cestovnom priemere 5,5%,“ dodal Kičura vo vyhlásení.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM