Správy

Prešovská radnica spustila novinku: Aha, ako funguje nová technologická vychytávka!

Prešovská radnica odštartovala od začiatku tohto mesiaca novinku. Tá má podobu pilotnej aplikácie s názvom Centrálna evidencia podnetov a požiadaviek. Čo nová vychytávka umožňuje?

Ilustračný obrázok k článku Prešovská radnica spustila novinku: Aha, ako funguje nová technologická vychytávka!
Zdroj: TASR

Prešovská radnica spustila od začiatku apríla nový projekt s cieľom zvýšiť informovanosť občanov o ich požiadavkách, ktoré adresujú úradu. Netýka sa to však len verejnosti, ale aj poslancov mestského zastupiteľstva.

Systém je založený na zverejňovaní informácií o zadaní, procese riešenia a stave vybavenia ich požiadaviek a podnetov. Aplikáciu, ktorá zvyšuje transparentnosť samosprávy, nájdu Prešovčania na oficiálnom webe mesta, kde sú zverejňované aj ostatné informácie. Uviedla to hovorkyňa mesta Veronika Kmetóny Gazdová. Ide o pilotnú aplikáciu s názvom Centrálna evidencia podnetov a požiadaviek. Primátorka Prešova Andrea Turčanová považuje tento systém aj za ďalšiu formu spätnej kontroly.

Cieľom je poskytovať občanom čo najviac informácií

„V prehľadnej tabuľke, na jednom mieste, občan vidí zoznam evidovaných požiadaviek, podnetov, vie si informácie vyhľadať, zatriediť, vytlačiť, jednoducho nájsť to, čo ho zaujíma. Okrem týchto údajov pripravuje radnica aj názorné grafické zobrazenia štatistík a priradenie každého podnetu ku konkrétnemu miestu v Prešove v mestskej mape. Naším cieľom je v zmysle transparentnosti poskytovať občanom čo najviac informácií a procesy i aplikáciu ďalej rozvíjať a vylepšovať,“ uviedla Turčanová.

Prostredníctvom ponuky na vloženie nového podnetu môže obyvateľ priamo zadať svoju požiadavku, ktorá priamo putuje na vybavenie zodpovednému zamestnancovi na riešenie. V systéme sú pre uľahčenie orientácie zadefinované dve desiatky kategórií ako nelegálne skládky, nesprávne parkovanie, čierne stavby a ďalšie. Zavedená novinka tiež umožňuje priložiť fotografie, spresniť lokalitu a následne môže obyvateľ sledovať priebežný stav riešenia až po ukončenie vybavenia jeho požiadavky odpoveďou príslušného pracoviska na úrade.

Obsahuje 37 tematických prehľadov

Vedúci odboru vnútornej správy mestského úradu Eduard Vokál doplnil, že od začiatku roka mesto zaevidovalo takmer 400 požiadaviek, ktoré sa postupne dopĺňajú a aktualizujú. Pre názorné vyhodnocovanie počtu požiadaviek v kombinácii s časovým údajom je zverejnená aj štatistika riešení podnetov. Tento nový prehľad je zaradený aj do Katalógu Open Data mesta Prešov, ktorý slúži pre strojovo spracovateľné využitie údajov zverejňovaných z mestského úradu.

Systém zverejňovania egov.presov.sk je plne automatizovaný, v súčasnosti obsahuje 37 tematických prehľadov. Zavedením CEP mesto Prešov neruší žiadnu z predchádzajúcich foriem podania, iba rozširuje a centralizuje sprístupnenie údajov občanom. Evidencia je prístupná aj vo forme on-line Open Data katalógu.

Môže vás zaujímať:

Vzácna návšteva v Prešove: Do mesta prišli odovzdať svoje skúsenosti sociálni pracovníci z Anglicka

Chod liniek prešovskej MHD: Cestujúci, radšej zbystrite pozornosť, aké zmeny nastali!

Tohtotýždňové dianie v Prešove: Prehľad podujatí, ktoré vám pomôžu zahnať nudu

foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM