Rastislav Búgel Cestovanie

Vyše TISÍC Slovákov zastihol v zahraničí KRACH známej cestovky: Poisťovňa reaguje!

V zahraničí je viac ako tisíc dovolenkárov, ktorých zasiahol krach cestovnej kancelárie HappyTravel.sk!

Ilustračný obrázok k článku Vyše TISÍC Slovákov zastihol v zahraničí KRACH známej cestovky: Poisťovňa reaguje!
Zdroj: Pexels.com , Pexels.com

Počas prvého júlového dňa ostali tisíce Slovákov ako obarené. Známa cestovná kancelária po 17 rokov činnosti vyhlásila koniec.

„Cestovná kancelária HappyTravel.sk, s.r.o., IČO 46 915 206 vyh­lasuje dňom 1.7.2025 o 15­.00 hod. svoj úpadok a naďalej nedokáže uhrádzať a plniť svoje záväzky obchodným partnerom a svojim klientom,“ uvádza v ozname HappyTravel.sk, ktorá bola poistená na prípad úpadku v poisťovni Generali.

Vzdal sa funkcie

„Cestovná kancelária od tohto momentu poskytuje poisťovni maximálnu súčinnosť pri repatriácii poškodených klientov zo zahraničia. Vzniknutá situácia nás nesmierne mrzí a je nám ľúto všetkých komplikácií, ktoré sme Vám týmto úpadkom spôsobili. Napriek značným investíciám a veľkému nasadeniu sa nám, žiaľ, úpadok nepodarilo odvrátiť,“ dodala cestovná kancelária, ktorej konateľom bol Roman Berkes – prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA).

Berkes sa po oznámení úpadku HappyTravel.sk vzdal funkcie prezidenta SACKA. „Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr zobrala dňa 1.7.2025 na vedomie list, ktorým sa Roman Berkes s okamžitou platnosťou vzdal funkcie prezidenta Asociácie. Dočasne poverená je JUDr. Ľudmila Masariková,“ uvádza na svojom webe Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr.

V zahraničí je tisíc dovolenkárov

K prípadu sa už vyjadrila aj samotná poisťovňa Generali, v ktorej má HappyTravel uzatvorené poistenie pre prípad svojho úpadku. Poisťovňa situáciu intenzívne rieši.

„Našou prioritou je poskytnúť maximálnu podporu a pomoc všetkým klientom cestovnej kancelárie, ktorí sú touto mimoriadnou situáciou dotknutí. Aktuálne sme v spolupráci s cestovnou kanceláriou dohodli riešenie situácie tých klientov, ktorí sa už nachádzajú v zahraničí. Podľa dostupných informácií je ich viac ako 1 000. Všetci títo klienti budú môcť svoje pobyty dokončiť v stanovej dĺžke aj kvalite a návrat im bude zabezpečený v naplánovaných termínoch. Všetky potrebné informácie im poskytnú delegáti cestovnej kancelárie,“ uvádza Generali.

Ak ste si zaplatili dovolenku, no tá sa už neuskutoční, môžete nahlásiť škodu prostredníctvom formulára na webe europska.sk alebo na generali.sk.

„Na oboch stránkach bude zároveň zverejnený podrobný postup, ako majú klienti celú situáciu riešiť. Lehota na nahlasovanie škôd je podľa zákona šesť mesiacov. Následne začneme s vyplácaním poistných plnení. Poisťovňa Generali ubezpečuje klientov, že pri riešení poistných udalostí bude postupovať v zmysle zákona o zájazdoch, ktorý upravuje ochranu klientov cestovných kancelárií v prípade ich úpadku,“ dodala poisťovňa.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM