Milan Jusko Rôzne

Máte problém? Sťažujte sa priamo primátorovi

Ste s niečím v Prešove nespokojní? Nepáči sa vám neporiadok v uliciach? Prekážajú vám rozbité chodníky, poškodené lavičky či zanedbané parky? Chýbajú vám smetné koše alebo priechody pre chodcov? Od mája o tom môžete dať vedieť mestským úradníkom len

Vďaka spolupráci MsÚ Prešov s Inštitútom pre dobre spravovanú spoločnosť je komunikácia občanov a samosprávy možná už aj cez portál Odkazprestaros­tu.sk.

Portál bol po prvýkrát spustený v Bratislave v januári 2010. Odvtedy sa stal dobre fungujúcou súčasťou komunikácie samosprávy s obyvateľmi aj v ďalších mestách a obciach, zlepšil ich činnosť a do dnešného dňa prispel k vyriešeniu už 322 problémov, ktoré trápili ich obyvateľov.

Používanie portálu je veľmi jednoduché, intuitívne, a ak si prajete, aj anonymné. Stačí, keď na portáli vyplníte stručný formulár – pár vetami opíšete problém, ktorý vás trápi, na mape označíte, kde sa nachádza a priložíte fotku, urobenú napríklad mobilom, ktorá ho zachytáva. Podnet je následne preposlaný pracovníkom samosprávy. Ich odpovede sú rovnako, ako podnety obyvateľov, zverejnené na portáli.

Občania môžu sledovať, ako sa vyvíja riešenie rôznych problémov v meste, nielen tých, na ktoré upozornili oni sami.** „Práve táto otvorenosť komunikácie medzi obyvateľmi a samosprávou je v porovnaní s klasickou e-mailovou komunikáciou najväčšou výhodou portálu. Prispieva k väčšej prehľadnosti pri riešení problémov a k posilneniu vzťahu obyvateľov mesta s jeho predstaviteľmi na radnici,“** zdôraznil Ctibor Košťál, riaditeľ Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť.

Spustenie portálu v Prešove ocenilo aj vedenie mesta. „Vážime si túto možnosť, lebo prispieva k transparentnosti a priamej komunikácii medzi občanmi a samosprávou. Podnety môžu prispieť k väčšej dôvere a k odstráneniu možno na prvý pohľad malých problémov, ktoré ale na druhej strane môžu spôsobiť aj veľké bolesti hlavy. Mesto Prešov chce komunikovať so svojimi občanmi, nemá čo skrývať. Tešíme sa na spoluprácu, ktorá prispeje nám všetkým,“ uviedol Pavel Hagyari, primátor Prešova.

Portál má ambíciu poskytnúť obyvateľom jednoduchý a účinný nástroj na oboznámenie samosprávy s problémami, ktoré považujú za akútne a na vyjadrenie spokojnosti s následným postupom vedenia mesta pri ich riešení. Samosprávam, ktoré pohotovo reagujú na potreby obyvateľov, zároveň ponúka možnosť prezentovať výsledky svojej práce a posilniť svoj imidž. Zozbierané podnety a odpovede samospráv portál vyhodnocuje a priebežne zverejňuje štatistiky úspešnosti riešenia podnetov. Počas krátkeho neoficiálneho fungovania v Prešove, keď boli podnety z portálu zasielané vedeniu mesta klasickou poštou, bol pomer vyriešených a nevyriešených podnetov veľmi priaznivý, čo nasvedčuje tomu, že problémy v Prešove sa dajú vyriešiť, len o nich treba dať kompetentným vedieť. Napríklad aj cez portál Odkazprestaros­tu.sk.

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM